Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021

ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΕΠΙ ΤΗ ΕΙΣΟΔΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ

ν Πτραις τ 26 Φεβρουαρίου 2021

ριθμ. Πρωτ.: 81

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 377Η

Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ Ο Σ

ΕΛΕ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ

ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ

Πρς

τ Χριστεπνυμον Πλρωμα

τς ερς Μητροπλεως Πατρν

Καί πάλιν, νέτειλεν γία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή καί νοίγονται ο θρες το ερο σταδίου γιά νέους καί μεγαλυτέρους πνευματικούς γνες. Καταρχόμεθα τς ερς καί πνευματικς περιόδου βιώνοντας δοκιμασίαν, κ νόσου λοιμικς, χι μόνο στήν Πατρίδα μας, λλά καί στόν κόσμον λόκληρον, τήν ποία πέτρεψε Θεός, διά τάς μαρτίας μν. γία μας ρθόδοξος κκλησία προβάλλει νώπιόν μας τήν ψυχοφελ νηστεία, τήν γκράτεια, τήν προσευχή, τόν ν γένει πνευματικό γνα καί μς καλε νά εσέλθωμε στό στάδιο τς γίας καί κατανυκτικς ατς περιόδου, αροντας τόν σταυρό μας, προκειμένου νά φθάσωμε στήν νάσταση.

γιος πόστολος Παλος σημειώνει χαρακτηριστικά: «οκ στιν μν πάλη πρς αμα κα σάρκα, λλ πρς τς ρχάς, πρς τς ξουσίας, πρς τος κοσμοκράτορας το σκότους το αἰῶνος τούτου, πρς τ πνευματικ τς πονηρίας ν τος πουρανίοις»( φεσ. 6, 12).

ν μβαθύνομε στήν Παύλειον ατή ρήση, θά διαπιστώσωμε τι διαχρονικά, σοι γαπον τόν νανθρωπήσαντα Κύριον, φίστανται τά τοξεύματα καί ντιμετωπίζουν τίς παγίδες το μισοκάλου διαβόλου.

ν δέ, συνδυάσωμε τά παραπάνω καί μέ σα παραγγέλλουν ο Πατέρες τς κκλησίας, ς γιος Νικόδημος γιορείτης, θά κατανοήσωμε τήν μεγάλη δυσκολία, λλά καί τήν μεγίστην χάρη το πνευματικο γνος.

πόλεμος νομάζεται πό τόν γιο Νικόδημο «όρατος». δ γκειται τραχύτης καί δυσκολία τν γωνισμάτων. Εναι εκολο νά γωνίζεσαι, ταν βλέπς τόν χθρό καί γνωρίζς πού ερίσκεται καί οχί μόνον δύσκολον λλά καί πώδυνο τό νά μή ντικρύζς τόν ντίπαλο καί νά γνωρίζς, τι μέ λύσσα σέ πολεμάει, προκειμένου νά τρώσ καί καταστρέψ τήν λην σου παρξη καί πόσταση.

Τά βέλη το παμπονηροτάτου διαβόλου κτοξεύονται μέ σύστημα καί μαεστρία, εναι πεπυρωμένα καί δηλητηριώδη. Τά χρησιμοποιε ς καρκινογόνα πνευματικά κύτταρα, τά ποα κατατρώγουν τόν σωτερικό μας κόσμο καί δηγον ες πνευματικόν λεθρον. Τά κτοξεύει, κατά τήν πατερική διδασκαλία, ς λογισμούς, ο ποοι καλλιεργονται ντός το νοός καί άν δέν κκοπον κ τς ρίζης των, γιγαντώνονται καί καταστρέφουν τόν νθρωπο.

Τά κτοξεύει μως καί ς φαρμακερά βέλη κ τν πονηρν ργάνων του, τν μισοκάλων παδν του καί υἱῶν τς γεέννης, τν χόντων τό κοσμικό, μαρτωλό, τό χαμερπές καί χαμαίζηλον φρόνημα, τν υἱῶν τς πωλείας, ο ποοι ν τ σκότει πάρχοντες καί ζντες, μισον τά ργα το φωτός. » Πς γρ φαλα πρσσων μισε τ φς κα οκ ρχεται πρς τ φς, να μ λεγχθ τ ργα ατο»(ωαν. 3, 20).

Τά μέτωπα ατά τά τροφοδοτε ρχέκακος φις το μίσους, κπεσών, ς στραπή, κ τς νω φωτοφορίας, νεκα γωισμο καί πάρσεως.

λλά ς μή ποκάμωμεν, δελφοί καί τέκνα ν Κυρί, λυπούμενοι. Τήν φαρέτρα μέ τά παραίτητα πνευματικά πλα, τήν παρέχει γία μας κκλησία διδάσκουσα καί τόν τρόπον το γνος, στε νά χωμεν σφαλ καί βεβαίαν τς νίκης τήν κβαση.

ς δωμεν λοιπόν, διά μίαν εσέτι φοράν, ποα πλα μς παρέχει γία μας κκλησία, προκειμένου νά ντιμετωπίσωμε τίς φρικτές παγίδες το διαβόλου, πως ατά παριθμονται καί καταχωρίζονται στήν ερά μνογραφία τς ρθοδόξου κκλησίας μας.

ς τεχος ρρηκτον κατέχοντες τήν πίστιν, ποία κατά τόν γιον πόστολον Παλον εναι «λπιζομένων πόστασις, πραγμάτων λεγχος μή βλεπομένων». Ο Πατέρες τς κκλησίας ρμηνεύοντας τό χωρίον ατό, ταυτίζουν τήν πίστη μέ τόν διον τόν Κύριον. «Χριστόν εναι φαμέν τήν νυπόστατον πίστιν» (γιος Μάξιμος μολογητής).

ς θώρακα τήν προσευχήν, ποία εναι τό μυστικό καί ποτελεσματικό μέσο τς πικοινωνίας το νθρώπου μέ τόν Θεό καί μς θωρακίζει πνευματικά, φο πομακρύνει τά τόξα το ρχεκάκου χθρο. Εναι τό ντλημα, γιά νά ντλομε τό δωρ τς χάριτος το Θεο πό τήν στείρευτη πηγή τς γάπης Του. «Μέγα γάρ πλον εχή, μεγάλη σφάλεια, μεγάλος θησαυρός, μέγας λιμήν», λέγει ερός Χρυσόστομος.

Καί περικεφαλαίαν τήν λεημοσύνην, ποία μς κάνει μιμητάς το παντελεήμονος Κυρίου μας, το δι’ μς πτωχεύσαντος καί τούς ορανούς κενώσαντος καί νανθρωπήσαντος καί μέχρις δου κατελθόντος, να συναναστήσ παγγεν τόν δάμ, δηλαδή τήν πεπτωκυίαν νθρωπίνην φύσιν. λεν τόν πτωχόν, λεε τόν διο τόν Θεό.

ντί μαχαίρας τήν νηστείαν, ποία κτέμνει, ποκόπτει δηλαδή, ες βάθος, λλοις λόγοις κριζώνει πό τήν καρδιά μας κάθε κακία. καθαρή καί δολη καρδιά εναι τό, το Θεο, κατοικητήριο. «λίκον νηστεία καλόν καί πλον στί κατά το διαβόλου μέγιστον», πάλι κατά τόν ερό Χρυσόστομο. Δηλαδή, πόσο μεγάλο καλό εναι νηστεία καί πόσο μεγάλο πλο ναντίον το διαβόλου.

Χρησιμοποιώντας ατά τά πλα καί λλα πολλά, τά ποα ερίσκομε μελετώντας ες βάθος τήν γία Γραφή καί τήν βιοτή καί πολιτεία τν γίων μας, φοπλίζομε τόν διάβολο καί τά ργανά του, κριζώνομε τά φοβερά ζιζάνια καί φθάνωμε διά τς Μυστηριακς ζως τς γίας μας κκλησίας, στήν κοινωνία μέ τόν Κύριον μν ησο Χριστόν. Κεκαθαρμένοι δέ διά το λουτρο τν δακρύων, τοι τς ερς ξομολογήσεως, μετέχομε το Ποτηρίου τς Ζως, δηλαδή τς βρώσεως το Παναγίου Σώματός καί τς πόσεως το Τιμίου Αματος το Σωτρος μν, γινόμενοι μαιμοι καί σύσσωμοι Ατο. Θεία Κοινωνία εναι τό Μυστήριο τν Μυστηρίων, εναι διος Κύριος μν ησος Χριστός, ποος εναι ντως Ζωή. Θεία Κοινωνία εναι δια κκλησία. Χωρίς τήν Εχαριστιακή Τράπεζα δέν μετέχομε οσιαστικά στήν ζωή τς κκλησίας.

τσι ς πορευθμεν, δελφοί μου, κατά τό στάδιον τς γίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστς καί ατά τά πλα ς χρησιμοποιήσωμε, στε νά φθάσωμε νά προσκυνήσωμε τά σεπτά καί για Πάθη το Κυρίου μν ησο Χριστο καί ν χαρ καί γαλλιάσει νά ορτάσωμε καί τήν γίαν Ατο νάστασιν, μετέχοντες στήν χαρά τν υἱῶν τς ναστάσεως, δηλαδή τν θεουμένων τέκνων το Θεο.

Τέλος, ς προσευχηθομε, στε Κύριος Θεός συντόμως νά παλλάξ τήν Πατρίδα μας καί τόν κόσμον λον, κ τς συνεχούσης μς δοκιμασίας νεκα τς λοιμικς νόσου, ποία κτός πό τήν σωματικήν σθένεια καί βάσανο, ταλαιπωρε καί ψυχικς τούς νθρώπους.

Μέ ατές τίς σκέψεις καί τίς πατρικές νουθεσίες,

Σς σπάζομαι ν Κυρί μέ γάπη πατρική,

εχόμενος πό καρδίας

καλή Τεσσαρακοστή καί καλήν νάσταση!

Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ

  Ο Π Α Τ Ρ Ω Ν  Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ Ο Σ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...