Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

ΤΟ ΙΕΡΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ

Η ένωση δύο ανθρώπων με την ευλογία του θεού σε Ορθόδοξο Ναό και η εν Χριστώ κοινωνία δύο ανθρώπων αποκαλείται Γάμος. Είναι μια κοινή απόφαση ζωής, μια ένωση με κέντρο και στήριγμα το Χριστό και την Αγία Του εκκλησία. Ο άνδρας πρέπει να αγαπάει την γυναίκα του, όπως ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία Του, δηλαδή όπως αγάπησε τον πεσμένο στην αμαρτία άνθρωπο και <<ενηθρώπησεν, ίνα ημείς θεοποιηθώμεν>>, κατά τον Μέγα Αθανάσιο.

Ο Γάμος σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε περνάει κρίση, που ερμηνεύεται από πολλούς ως σημείο των καιρών. Όμως η βαθειά ουσία της κρίσης έγκειται στο γεγονός οτι ο εγωισμός των ανθρώπων δεν δίδει τόπο στην ταπείνωση και την ανοχή του ενός προς τον άλλο. Ο Γάμος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν είναι απόφαση μιας στιγμής, αλλά απόφαση ζωής. Και επειδή δεν μπορεί να εννοηθεί επιπόλαιη απόφαση ή προχειρότητα, είναι ανάγκη να λαμβάνεται με προσευχή, με σοφία και σύνεση.

Πολλοί ξεκινούν τη ζωή τους με το μυστήριο του Γάμου χωρίς να έχουν ενωθεί ψυχικά, ενώ αντίθετα έχουν παραγνωριστεί σωματικά. Η σάρκα δεν συμβαδίζει με το πνεύμα. Και είναι άλλο η ώρα της σάρκας που διαρκεί λίγο χρόνο και άλλο η συμβίωση που διαρκεί το υπόλοιπο και ασφαλώς μεγαλύτερο μέρος της ζωής. Ο Γάμος δόθηκε στον άνθρωπο για την σωτηρία του και όχι για τον κολασμό του.

Κάποιος άγιος Γέροντας συμβούλευε ένα μελλοντικό ζευγάρι, απευθυνόμενος πρώτα στον νέο είπε : Τη γυναίκα σου πρέπει να την σέβεσαι, όπως σέβεσαι κάποια αγία που βρίσκεται Αγιογραφημένη στην εικόνα. Και στη γυναίκα είπε : Και συ, παιδί μου, όταν βλέπεις τον άνδρα σου να τον τιμάς, όπως προσκυνάς την εικόνα κάποιου αγίου. Με αυτό καταλαβαίνουμε οτι πρωταρχικό στοιχείο στο Γάμο είναι ο σεβασμός, η εκτίμηση και η εν Χριστώ αγάπη του ενός προς τον άλλο.

Απαραίτητο είναι να υπάρχει στον Γάμο πνευματικός πατέρας. Συνήθως οι νέοι φροντίζουν όλες τις λεπτομέρειες του επικείμενου γάμου τους, εκτός απο το θέμα της σωτηρίας τους, που είναι το απαραίτητο θεμέλιο για τη στερέωση του σπιτικού τους. Απαραίτητη λοιπόν η ανεύρεση Πνευματικού, του οποίου η παρουσία στο Γάμο αποβαίνει σωστική. Σώζει εκείνος ο πνευματικός που αγρυπνεί και δεν αφήνει να μαζεύονται σύννεφα στο Γάμο.

Αποτέλεσμα της αγάπης στο Γάμο είναι η τεκνογονία. Τα ζευγάρια που αφήνουν το θέμα αυτό στο Θεό απολαμβάνουν τη χαρά της τεκνοποιΐας.Ο Γάμος με την ευλογία της Εκκλησίας είναι ο μόνος που αναγνωρίζει ο Θεός. Εκείνοι που τελούν πολιτικό Γάμο διαγράφονται μόνοι τους απο τη ζωή της Εκκλησίας. Και φυσικά δεν μπορούν να συμμετέχουν στα Μυστήρια της. Ο Γάμος θεωρείται επιτυχημένος όταν στο τέλος της ζωής του ζευγαριού, ο βίος και των δύο είναι ανεπίληπτος και χριστιανικός. Ο στίχος << Κύριε, ο Θεός ημών, δόξη και τιμή στεφάνωσον αυτούς>> της ακολουθίας του Γάμου, που συνιστά πεποίθηση της Εκκλησίας μας ότι οι δύο νέοι που προσέρχονται στο Μυστήριο αξίζουν τα στεφάνια εξαιτίας του αγώνα της αγνότητος πριν τον Γάμο, πρέπει να επαναλαμβάνεται και στο τέλος, στον απολογισμό της έγγαμης ζωής.

πηγή : Περιοδικό Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας .
           Άρθρο π. Θεμιστοκλή Χριστοδούλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...