Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

 


Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος, την Δευτέρα 22  Ιουνίου 2026 κατά την καθιερωμένη Ιερά Παράκληση προς τον Άγιο Νεκτάριο τον Θαυματουργό, κήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου Πατρών.

Στην ομιλία του ο Θεοφιλέστατος, μεταξύ άλλων, είπε: "Αδελφοί μου, το καλοκαίρι είναι μια ευλογία του Θεού. Οι υποχρεώσεις λιγοστεύουν. Τα σχολεία κλείνουν. Υπάρχει περισσότερος χρόνος για ξεκούραση. Οι οικογένειες προσπαθούν να βρεθούν κοντά στη φύση, δηλαδή στη Θεία δημιουργία. Οι χριστιανοί λατρεύουμε τον Κτίστη και Δημιουργό και αγαπάμε και σεβόμαστε τα δημιουργήματα του Θεού. Ο χριστιανός δεν παύει να είναι μαθητής του Χριστού, όπου και αν βρίσκεται· σε ταξίδι, σε βουνά και θάλασσες. Πολύ μας βοηθά στη χριστιανική μας ζωή και πρόοδο η πίστη στην πανταχού παρουσία του Θεού.

Όπως γνωρίζουμε, το καλοκαίρι έχει περισσότερους πειρασμούς λόγω της ενδυμασίας μας. Ο πειρασμός εκμεταλλεύεται τα πάντα και φέρνει λογισμούς. Στην ορθόδοξη παράδοσή μας η ενδυμασία είναι έκφραση της πνευματικής καταστάσεως της καρδιάς μας, για αυτόν τον λόγο πρέπει να ζούμε με σεμνότητα, διάκριση και να αγωνιζόμαστε για την καθαρότητα της καρδιάς.

Η αλλαγή του τόπου λόγω θερινών διακοπών δεν σημαίνει ότι αλλάζουμε πνευματική ταυτότητα. Η προσευχή, η νηστεία, η μελέτη του λόγου του Θεού, η συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία συνεχίζονται όπου κι αν βρισκόμαστε.

Η συμμετοχή σε αγρυπνίες βοηθούν στον πνευματικό αγώνα και στην πνευματική μας ζωή. Επίσης, οι επισκέψεις σε μοναστήρια που είναι οι πνεύμονες και τα κάστρα της Ορθοδοξίας, μας βοηθούν στη χριστιανική μας προκοπή και πρόοδο. Τέλος, η ψυχή του ανθρώπου βρίσκει ειρήνη όταν συμφιλιώνεται με τον Θεό, όταν συγχωρεί, όταν αγαπά, όταν ζει στη μετάνοια.

Δεν πρέπει να διακόπτουμε την πνευματική μας εργασία κατά τους θερινούς μήνας, διότι ο πειρασμός δεν παίρνει ποτέ άδεια, δεν κοιμάται, δεν ξεκουράζεται, αλλά προσπαθεί με κάθε τρόπο να μας απομακρύνει από την εν Χριστώ ζωή για να χάσουμε την αιώνια χαρά του Παραδείσου".

Ο Θεοφιλέστατος μετέφερε στους πιστούς τις πατρικές και εγκάρδιες ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου για έτη ευλογημένα, αγιασμένα και πάμπολλα.

















Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΣΤΟΝ Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΖΑΚΥΝΘΩ ΠΑΤΡΩΝ

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος την Γ' Κυριακή του Ματθαίου 21 Ιουνίου 2026  χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω Πατρών, με τη συμμετοχή των Εφημερίων πρωτ. Χαραλάμπους Πλέγα και π. Γεωργίου Βλάχου. 

Στην ομιλία του ο Θεοφιλέστατος, μεταξύ άλλων, είπε: «Πολλά και ωφέλιμα είναι τα διδάγματα της σημερινής Ευαγγελικής περικοπής. Το πρώτο δίδαγμα είναι ότι το φως του ανθρώπου είναι οι οφθαλμοί και ότι η ροπή των οφθαλμών και γενικώς η προσοχή των ανθρώπων πρέπει να είναι προσηλωμένη προς το αγαθό και όχι προς το πονηρό, διότι το αγαθό είναι φωτεινό, ενώ το πονηρό είναι σκοτεινό. Ο άνθρωπος που δεν αγωνίζεται για το αγαθό, αλλά ρέπει προς το πονηρό, μέσα του καλλιεργεί σκοτεινές δυνάμεις, με αποτέλεσμα να γίνεται όλος σκοτεινός.

Δεύτερο δίδαγμα είναι ότι: «Οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ», δηλαδή δεν επιτρέπεται να υπηρετούμε δύο κυρίους, τον Θεό και τον μαμωνά, τον πλούτο και τα χρήματα. Το να υπηρετεί ο άνθρωπος τον Θεό είναι ευλογημένο, χρήσιμο και ωφέλιμο. Το να δουλεύει όμως ο άνθρωπος στον μαμωνά, δηλαδή στην ύλη, στο χρήμα, στη σαρκολατρεία, είναι αμαρτωλό. Όταν ο άνθρωπος σκέπτεται υλιστικά, γίνεται δούλος των παθών και οπαδός του πονηρού, που είναι ο πειρασμός.

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΧΑΙΝΩΝ – ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ

 

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος, με ευχή και ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσόστομου, μετέβη στον Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Συχαινών – Κατασκηνώσεις Αγίου Γερβασίου και τέλεσε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία με τη συμμετοχή του Αρχιμ. π. Γερβασίου Παρακεντέ και των Διακόνων Παναγιώτου Λάγιου και Γερβασίου Μανίκα. Προ της απολύσεως της Θείας Λειτουργίας ο Θεοφιλέστατος τέλεσε τριετές ιερό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του Πρωτ. π. Παναγιώτου Ρούβαλη.

Στην ομιλία του ο Θεοφιλέστατος είπε: "Υμνούμε, ευλογούμε και ευχαριστούμε τον Πανάγαθο και Πανάγιο Τριαδικό μας Θεό, που μας αξίωσε να τελέσουμε, σε αυτόν τον ευλογημένο Ιερό Ναό της Αθληφόρου Μεγαλομάρτυρος Αγίας Παρασκευής των κατασκηνώσεων του Αγίου Γερβασίου, Θεία Λειτουργία και ιερό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Πρωτ. π. Παναγιώτου Ρούβαλη.

Μέσα στη Θεία Λειτουργία ζούμε έντονα την παρουσία του Θεού και τη δόξα της θριαμβευούσης Εκκλησίας. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία για τη σωτηρία μας είναι ο λόγος του Κυρίου που ακούσαμε από το Άγιο Ευαγγέλιο και η διάβαση από τη θεωρία στην πράξη. Αυτό έκαναν οι Άγιοι. Τη θεωρία την έκαναν τρόπο ζωής τους. Αυτήν την αλήθεια τη δίδαξαν οι Άγιοι Απόστολοι και όλοι οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας, όπως και ο Όσιος Γερβάσιος των Πατρών, του οποίου ασπαστήκαμε την τιμία του κάρα και τα Ιερά του Λείψανα".

ΕΝ ΑΓΡΥΠΝΙΑΙΣ - Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

 

Με κατάνυξη τελέστηκε την Τετάρτη 17 Ιουνίου  2026 η καθιερωμένη Ιερά Αγρυπνία στον Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Πατρών. Η Ιερά Αγρυπνία τελέστηκε προεξάρχοντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσάνθου, με τη συμμετοχή του Εφημερίου π. Ελευθερίου Κολιαβρά.

Ο Θεοφιλέστατος, στη σύντομη ομιλία του, μεταξύ άλλων είπε:"Αγαπητοί μου αδελφοί ακούσαμε σήμερα στο Άγιο Ευαγγέλιο τον Κύριο να μας απευθύνει μια πρόσκληση γεμάτη αγάπη: «Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς»(κατά Ματθαίο 11:28).Ελάτε σε μένα, όλοι όσοι είστε κουρασμένοι και φορτωμένοι και εγώ θα σας ξεκουράσω.

Όλοι οι άνθρωποι κουβαλάμε ένα ασήκωτο βάρος. Είναι το άγχος, οι θλίψεις, το βάρος των δικών μας λαθών και αμαρτιών που πιέζουν την καρδιά μας. Ο Κύριος μας ζητά να τον εμπιστευτούμε. Πολλοί θα ρωτήσουν: "Πού βρίσκεται ο τόπος της ανάπαυσης;" Βρίσκεται μέσα στην Εκκλησία μας.

Η Εκκλησία μας είναι ένα πνευματικό θεραπευτήριο. Στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως ο Κύριος μας καθαρίζει τις πληγές της ψυχής μας και μας απαλλάσσει από το βάρος των ενοχών. Παράλληλα, η Εκκλησία λειτουργεί ως ένα απάνεμο λιμάνι μέσα στη φουρτούνα της καθημερινότητας.

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

 

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος τέλεσε  Εσπερινό και Ιερά Παράκληση προς την Παναγία την Ιεροσολυμίτισσα στο Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Πατρών.

Στην ομιλία του ο Θεοφιλέστατος μεταξύ άλλων είπε: "Ο Απόστολος Παύλος έστειλε ποιμαντική επιστολή στον μαθητή του Τιμόθεο, Επίσκοπο Εφέσου. Μεταξύ άλλων, του γράφει: «Πρόσεχε τῇ ἀναγνώσει». Θέλει να τον ενισχύσει με φωτισμένες συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες που θα εμφανιστούν στη διακονία του.

Η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστη, είναι το γράμμα και το δώρο του Θεού στον άνθρωπο και απαντά στα ερωτήματά μας. Είναι το ύδωρ το ζων.Είναι το βιβλίο που παρηγορεί, εμψυχώνει και φωτίζει. Έχει μεταφραστεί μέχρι σήμερα σε 1739 γλώσσες και διαλέκτους.

Μελετώντας την Αγία Γραφή μαθαίνουμε το θέλημα του Θεού. Δεν αρκεί όμως να διαβάζουμε και να ακούμε το λόγο του Θεού αλλά πρέπει να τον κάνουμε τρόπο ζωής μας, δηλαδή την θεωρία να την κάνουμε πράξη. Η μελέτη του λόγου του Θεού είναι πράξη αγάπης προς τον Θεό. Μελετάμε την Αγία Γραφή με πίστη, ταπείνωση, με σκοπό τον αγιασμό της ψυχής μας.

 

Κατά γενική ομολογία η εικόνα που επικρατεί είναι ότι ως κοινωνία περνάμε κρίση. Πολλά τα κύματα και τα ρεύματα και το σκάφος που λέγεται οικογένεια κλυδωνίζεται και βασανίζεται. Η σύγχρονη κοινωνία προχωράει χωρίς πυξίδα που είναι ο νόμος του Θεού. Χωρίς πυξίδα, οδηγούμαστε σε ναυάγια. Προχωράμε χωρίς τις χριστιανικές αξίες και πρυτανεύει το δίκαιο του ισχυροτέρου.

Η θεραπεία ευρίσκεται στην επιστροφή μας στη ζωή του Ευαγγελίου και της αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Η θεραπεία ευρίσκεται στην απομάκρυνσή μας από την αμαρτία.

Στην εποχή μας οι μέλισσες έγιναν σφήκες και οι άνθρωποι αλληλοτρώγονται. Η κοινωνία χωρίς τις χριστιανικές αξίες έφερε το ηθικό ξεχαρβάλωμα. Χρειάζεται αφύπνιση, άρνηση της νοοτροπίας του σκλάβου και μετάβαση στην ελευθερία που προσφέρει η χριστιανική ζωή.

Διά της μετανοίας ο άνθρωπος ειρηνεύει τη συνείδησή του, ειρηνεύει με τους αδελφούς του και ανοίγει τη θύρα του Παραδείσου. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...